VANLIGA FRÅGOR & SVAR

Frequently asked questions

Kan jag ändra i min order?


Så snart du fått ditt ordernummer är ordern låst och ej ändringsbar.




Får jag en bekräftelse på att min order blivit godkänd?


Inom 30 minuter efter att du lagt din order skickas en orderbekräftelse via mail med ditt webbordernummer till den angivna mailadressen.




Kan jag makulera/stoppa min order?


Orderhanteringen startar i samband med att ett ordernummer genereras. För att upprätthålla ett effektivt flöde och för att säkerställa snabba leveranser är makulering av order för tillfället inte möjligt.




Hur vet jag att mitt paket kommit fram?


Så snart din order nått utlämningsstället eller är klar att köras ut kontaktas du via det mobilnummer du uppgett i din order.




När sker debiteringen av min order?


Din betalning reserveras när du godkänt köpvillkoren och har lagt in relevant betalinformation. Så snart vi skickat din order genomförs debiteringen på ditt konto.Väljer du direktbanksbetalning debiteras du direkt när du genomfört beställningen.




Kan jag ångra mitt köp?


Enligt distanshandelslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att man tagit emot beställningen. Du står för eventuell returfrakt själv som köpare. Du kommer därmed att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan. Du som konsumenten har rätt att undersöka varan för att se vad den har för egenskaper och funktion. Det kan t.ex. handla om att plocka ur kläder eller skor ur orginalförpackning för att prova dem på men du behöver inte testa att använda kläder eller skor i ditt utövande. Vi anser att du heller inte behöver testspela en racket eller ta bort plasten på handtaget för att undersöka den. Skulle du göra det eller på annat sätt använda en vara på ett sätt som inte är nödvändigt och som som är köpt hos oss har vi som säljare rätt till en skälig värdeminskning enligt lagen om distansavtal. Beroende på produkt kan värdeminskningen vara betydande då den är använd vid utövandet.




Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?


Efter 14 dagar returneras paketet till vårt lager och det görs en återbetalning till samma betalsätt som användes vid beställningstillfället.




Hur lång är leveranstiden?


Vi har en leveranstid på 3 - 5 helgfria vardagar oavsett vilket leveranssätt du väljer. Under långhelger och kampanjer kan leveranstiden vara något längre.




Kan jag välja annan leveransadress än folkbokförd adress?


Annan leveransadress kan alltid anges vid registrering, var noga med att uppge en korrekt gatu- samt postadress.




När sker återbetalningen vid godkänd retur?


Det kan ta upp till 14 dagar från det att vi mottagit den retur innan återbetalning sker.








Kan jag ändra val av leveranssätt och betalsätt?


Vi har i dagsläget ingen teknisk möjlighet att ändra leveranssätt eller betalsätt på en lagd order.




Vad gör jag vid transportskada?


Vid eventuella transportskador returneras försändelsen till Padel Outlet Sverige inom skälig tid, dock senast inom två månader från att felet upptäckts. Väljer du att skicka din vara till vårt lager ber vi dig kontakta Kundservice.




Hur mycket kostar frakten?


Hos Padel Outlet Sverige är det alltid FRI FRAKT.




Hur gör jag en reklamation?


Har du gjort köp via vår webbshop går det alltid bra att skicka in produkten till vårt lager för reklamationshantering. Kontakta Kundservice för att få ett reklamations nummer att märka upp returen med.





© 2018 by Padel Outlet Sverige

0