VANLIGA FRÅGOR & SVAR
Frequently asked questions
Kan jag ändra i min order?
Så snart du fått ditt ordernummer är ordern låst och ej ändringsbar.
Får jag en bekräftelse på att min order blivit godkänd?
Inom 30 minuter efter att du lagt din order skickas en orderbekräftelse via mail med ditt webbordernummer till den angivna mailadressen.
Kan jag makulera/stoppa min order?
Orderhanteringen startar i samband med att ett ordernummer genereras. För att upprätthålla ett effektivt flöde och för att säkerställa snabba leveranser är makulering av order för tillfället inte möjligt.
Hur vet jag att mitt paket kommit fram?
Så snart din order nått utlämningsstället eller är klar att köras ut kontaktas du via det mobilnummer du uppgett i din order.
När sker debiteringen av min order?
Din betalning reserveras när du godkänt köpvillkoren och har lagt in relevant betalinformation. Så snart vi skickat din order genomförs debiteringen på ditt konto.Väljer du direktbanksbetalning debiteras du direkt när du genomfört beställningen.
Kan jag ångra mitt köp?
Enligt distanshandelslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att man tagit emot beställningen.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Efter 14 dagar returneras paketet till vårt lager och det görs en återbetalning till samma betalsätt som användes vid beställningstillfället.
Hur lång är leveranstiden?
Vi har en leveranstid på 3 - 5 helgfria vardagar oavsett vilket leveranssätt du väljer. Under långhelger och kampanjer kan leveranstiden vara något längre.
Kan jag välja annan leveransadress än folkbokförd adress?
Annan leveransadress kan alltid anges vid registrering, var noga med att uppge en korrekt gatu- samt postadress.
När sker återbetalningen vid godkänd retur?
Det kan ta upp till 14 dagar från det att vi mottagit den retur innan återbetalning sker.
Kan jag ändra val av leveranssätt och betalsätt?
Vi har i dagsläget ingen teknisk möjlighet att ändra leveranssätt eller betalsätt på en lagd order.
Vad gör jag vid transportskada?
Hur mycket kostar frakten?
Hos Padel Outlet Sverige är det alltid FRI FRAKT.
Hur gör jag en reklamation?
Har du gjort köp via vår webbshop går det alltid bra att skicka in produkten till vårt lager för reklamationshantering. Kontakta Kundservice för att få ett reklamations nummer att märka upp returen med.